۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

توپ پدافند ام1

توپ پدافند ام1

این سیستم موشکی قادر به انجام عملیات خود در محیط‌هایی است که دشمن در آن عمل الکترونیک انجام داده و یا ایجاد کننده‌ی پارازیت دارد. در هر سیستم، تعدادی خودروی حمل کننده پرتابگر (TLV) وجود دارد. (Transporter Launcher Vehicle)
در روسیه، هر گردان دفاع هوایی این موشکها، شامل 3 تا 5 آتشبار می‌باشد. در هر آتشبار نیز چهار TLV وجود دارد. در هر TLV نیز تعداد 8 لانچر موشک آماده‌ی پرتاب وجود دارد که این 8 لانچر به همراه مجموعه‌ی رادار و سیستم کنترل آتش و یک مقر فرماندهی پدافند می‌باشد.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
ناو شکن جماران 1

ناو شکن جماران 1

در آرزوی ناوگان جنگی ملی:

اگرچه ایرانیان درهنرها،تاکتیکها و ابتکارات در نبردهای زمینی در طول تاریخ شهره بوده اند اما گویا نگاه ایرانیان به دریا متفاوت بوده است.ایرانیان تا قرنها بر خلاف تمدن های فنیقیه،کارتاژ،یونان و رم و بعدها بریتانیا که تمدنهای دریایی و مبتنی بر دریانوردی بودند، تمدن مبتنی بر خشکی بود و با و جود دو دریا در شمال و جنوب به توسعه قدرت و قلمرو دریایی خود اقدام نکردند .البته هخامنشیان تنها سلسله ایرانی بودند که به تولید کشتی جنگی و ایجاد نیروی دریایی اقدام نمودند.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
صاعقه‌ی2

صاعقه‌ی2

دوستانی که شماره اول این ویژه نامه را مطالعه کرده باشند، می دانند که هدف اصلی این سری ویژه نامه پرداختن به توان نظامی ایران است چه توانی که خودش به دست آورده است و چه توانی که بر اثر خرید سلاح از کشورهای دیگر که عمدتا روسیه و چین هستند به دست آورده است.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
خمپاره انداز فاتح

خمپاره انداز فاتح

این خمپاره انداز با وزنی سبک و و عملیاتی از رده سلاح های قابل حمل توسط نفر بوده و عموما بوسیله ۲ نفر کار می کند .
حجم آتش این نوع جنگ افزار گسترده بوده ، به طوری که بدون بوجود آوردن صدای فرود به طور غافلگیرکننده ای بر سر هدف فرود می آید .
این نوع سلاح در تمام شرایط آب و هوایی و در هر نوع زمین با هر نوع سازندی می تواند به خوبی انجام آتش نماید .

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
جنگنده صاعقه

جنگنده صاعقه

 

جنگنده های صاعقه که بدست متخصصان توانمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است در حضور دکتر احمدی نژاد ، ملت ایران و مقامات لشگری و کشوری و در مقابل چشمان رسانه ها ، در آغاز هفته دفاع مقدس و نیروهای مسلح به پرواز در آمدند و با اجرای موفق پرواز عملیاتی به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستند .بنا بر گزارشها دستور تولید انبوه این نوع از جنگنده ها در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفته است.
ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
جنگنده اذرخش

جنگنده اذرخش

امروزه تکنولوژی ساخت هواپیما از پیچیده ترین تکنولوژی های عصر ما محسوب می گردد . باید گفت انحصار این صنعت در بین معدودی از کشورها که به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد تقسیم گشته است . در این میان جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم های کمر شکن اقتصادی ، صنعتی و ... در منطقه ای وابسته به غرب و پر تلاطم موسوم به خاورمیانه به صورت مستقل اقدام به طراحی و ساخت هواپیماهای نظامی ،مسافربری و بدون سرنسین نموده است . اکنون باید گفت این صنعت نوپا در ایران قدم های خوبی برداشته است .

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
توپ سماوات

توپ سماوات

به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، توپ پدافند هوایی تمام اتوماتیک 35 میلی متری به سامانه کنترل آتش و سیستم های راداری پیشرفته مجهز است و در ردیف جنگ افزارهای برد کوتاه با حجم آتش بسیار بالا قادر است اهداف مختلف هوایی اعم از هواپیماهای جنگنده، بالگرد و انواع موشک ها را هدف قرار دهد.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
توپ پدافند هوایی

توپ پدافند هوایی


سامانه پدافند هوایی 100 میلی‌متری که امروز شنبه ۱۲بهمن به بهره‌برداری رسید. این سامانه مدرن، هواپیماها و دیگر پرنده‌های هجومی را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 کیلومتر) تحت پوشش قرار می‌دهد.
در این سامانه، از فناوری‌های پیشرفته راداری شامل رادارهای کشف، ردیابی و تعقیب کننده اهداف استفاده شده که تماما ساخت متخصصان کشورمان می‌باشد.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
تانک ذوالفقار

تانک ذوالفقار

ایران تنها کشور در خاورمیانه است که بدون هیچ گونه وابستگی پشتیبانی و فنی، اقدام به طراحی و ساخت تانک نموده است. اصولا یکی از پیچیده ترین طرح های نظامی ، طراحی تانکهایی کارا که بتواند اهداف زمینی و ... را محقق سازد می باشد. تانک ذوالفقار تانکی است متناسب با شرایط اقلیمی و خودروئی است تمام شنی با محیط مرئی کم به طوری که در محافل نظامی این ماشین زرهی به تانک نامریی مشهور است و به دلیل ارتفاع کمتر نسبت به تانک های دیگر طراحی آن طوری است که در فاصله ۸۰۰ متری دارای استتار فوق العاده ای است .و در عوض بر عرض آن افزوده شده است که این امر باعث افزایش سرعت این تانک گشته است.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
بمب هوشمند قاصد

بمب هوشمند قاصد

خط تولید بمب هوشمند دوهزار پوندی( 912 کیلو گرم ) قاصد و خطوط چهارگانه تولید مهمات کالیبر کوچک‌کننده نفوذ‌ کننده ثاقب با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع افتتاح شد.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰