سرعت قایق پرنده باور ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت تا بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و ارتفاع پروازی معمول آن یک تا ۵ متر و تا سقف چند ده متر عنوان شده است.

باور ۲ یک پرنده رادارگریز است. خاصیت رادارگریزی این توانایی را به باور۲ می‌دهد که با خیال آسوده مسافت طولانی را تا نزدیک هدف طی کند. این پرنده می‌تواند شناورهای تندرو را در اختفای کامل راداری منهدم کند و تهدید جدی برای ناوهای آمریکا است.

باور دارای یک نوع مسلسل است که می‌تواند بدون نیاز به فشنگ گذاری دوباره یا گرم شدن مکرر به سمت هدف شلیک کند. این قایق تهاجمی پرنده، مجهز به یک نوع دوربین با وضوح بسیار بالا برای عملیات شناسایی ضد تشکیلات دریایی دشمن است.

با توجه به استانداردهای منطقه‌ای و جهانی، نیروی دریایی ایران از قدرت ساحلی بسیار بالایی نه تنها در دفاع، بلکه در اعمال خسارات شدید و هزینه‌های بالا به نیروی متخاصمی که قصد نزدیکی به آب‌های جنوبی ایران را داشته باشد برخوردار است. بنا بر گزارشات غربی تجهیزات نظامی ایران به ویژه ناوشکن های موشک انداز و قایق‌های مهاجم تندرو در مقابل ناوهای میلیاردی آمریکا در عین حال کم‌هزینه‌ تر و هم‌ چنین خطرناک‌ تر هستند. وقتی که این قایق‌های تندرو به طور هماهنگ و گروهی مورد استفاده قرار گیرند و موضع نامشخصی داشته باشند، موشک‌های خود را از هر طرف به سمت ناوهای دشمن شلیک می‌کنند که در این صورت قدرت مانور ناو گرفته شده و مانند طعمه‌ای گرفتار می‌شود.
این در حالیست که کارشناسان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتقاد دارند، وقتی موشک‌های کوتاه‌ برد دقیق که با حملات زنبوری صدها ناوچه تندروی تا بن دندان مسلح ایرانی ترکیب می‌شوند، ضربه بزرگی به  بخش اعظمی از ناوهای پیشرفته آمریکایی» وارد خواهند کرد و دیگر اثری از ناوهای جنگی آمریکایی در خلیج فارس باقی نخواهد ماند.