این سیستم موشکی قادر به انجام عملیات خود در محیط‌هایی است که دشمن در آن عمل الکترونیک انجام داده و یا ایجاد کننده‌ی پارازیت دارد. در هر سیستم، تعدادی خودروی حمل کننده پرتابگر (TLV) وجود دارد. (Transporter Launcher Vehicle)
در روسیه، هر گردان دفاع هوایی این موشکها، شامل 3 تا 5 آتشبار می‌باشد. در هر آتشبار نیز چهار TLV وجود دارد. در هر TLV نیز تعداد 8 لانچر موشک آماده‌ی پرتاب وجود دارد که این 8 لانچر به همراه مجموعه‌ی رادار و سیستم کنترل آتش و یک مقر فرماندهی پدافند می‌باشد.
سیستم شلیک موشک می‌تواند به صورت خودکار عمل نماید که شلیک نیز می‌تواند ایستا و یا در حال حرکت انجام شود.
Tor M1 می تواند تا 48 هدف را (با سطح مقطع راداری دست کم برابر با 0.1 متر مربع) در حداکثر فاصله ای معادل 25 کیلومتر تشخیص داده و رهگیری کند و همزمان بر روی دو هدف در فاصله یک تا 12 کیلومتری که با سرعت 700 متر بر ثانیه پرواز می کنند قفل کند.
احتمال اصابت این موشک ها به هدف در فاصله 10 تا 6000 متری، 92% تا 95% ادعا شده است.
زمان عکس‌العمل بین 3 تا 4 ثانیه (از زمان رهگیری هدف و شلیک موشک) برای حالت ایستا و 10 ثانیه برای حالتی است که سیستم در حال حرکت می‌باشد. حالت شلیک موشک به صورت عمودی بوده و نوع سوخت راکت موشک سوخت جامد و تک مرحله‌ای است قادر است مانورهایی با تحمل فشار 30جی انجام دهد!!!
سرجنگی موشک، 15 کیلوگرم ماده‌ی بسیار قوی انفجاری چند تکه دارد (یعنی پس از انفجار، به قطعات مختلف تقسیم شده و هر قطعه نیز جداگانه منجر می‌شود) و این سرجنگی به یک فیوز زمانی متصل است.
این موشک همچنین می‌تواند با دقت بسیار بالایی، موشکهای کروز و سایر سلاح‌های هدایت شونده را مورد هدف قرار دهد. در آزمایشاتی که برای هدفگیری این موشک در برابر موشکهای زمین به زمین صورت گرفته است، فاصله‌ای بین 600 تا 900 متر (برای هدفگیر موشک کروز یا زمین به زمین) برد مؤثر این سیستم تعیین شده است. مدیر عامل کارخانه الکترومکانیک "کوپول" کارخانه تولید کننده این سیستم می گوید:" ما آماده ایم که طی یک ماه یک مسابقه نظامی به نوعی دوئل با هر رقیبی تدارک دیده و برگزار کنیم. فکر نمی کنم که رقبای ما آمادگی چنین مسابقه ای را داشته باشند. در میدان تیر ناتو واقع در جزیره "کریت" 19 مورد پارازیت های مختلف بر سر راه "تور" گذاشتند اما سیستم مذکور با موفقیت کار خود را انجام داد. تمامی خصوصیت های "تور" که ما آنها را اعلام کردیم بارها مورد تایید قرار گرفته اند".
وی همچنین می گوید:" آمریکایی ها "تور" را از بلاروس خریداری کردند و در حال حاضر این سیستم در صحرای نوادا قرار دارد. ما تصویری داریم که کارشناسان آنها این سیستم را کاملا پیاده کرده اند که از آن سر در بیاورند".

افزایش برد سامانه تور ام 1 تا 35 هزار پا

ایران پس از دریافت سامانه تور ام 1 برد آن را به 35 هزار پا ( تقریبا 10500 متر) افزایش دادند.
با توجه به اینکه عمده هواپیماها در ارتفاع بین 25 تا 35 هزار پایی اقدام به مانور و رهایی بمب می‌کنند اکنون با سامانه جدیدی میشود این ارتفاع را به خوبی پوشش داده و با آنها مقابله کرد.