۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

موشک ذوالفقار

موشک ذوالفقار

این موشک، یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت ایران است که از این پس به جمع موشک‌های بالستیک بردبلند ایران اضافه شده است.

موشک ذوالفقار، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند اهداف و مواضع پخش شده روی زمین، باندهای فرودگاهی و . . . را با دقت بالا هدف قرار دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰
خلیج فارس

خلیج فارس

بهمن ماه 1389؛ موشک جمهوری اسلامی ایران یک فروند موشک جدید خود را با موفقیت ازمایش کرد تا «خلیج فارس» به عنوان اولین موشک بالستیک مافوق صوت ایرانی، علیه اهداف دریایی نام بگیرد.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
سجیل

سجیل

موشک «سجیل»همانند موشک قدر (مدل پیشرفته و ارتقا یافته شهاب3 با برد حدود 2هزار کیلومتر) در نیمه دوم دهه 80.ش معرفی شده و برخی آنرا برترین موشک بالستیک ایرانی می‌دانند.

این موشک (محصول پروژه عاشورا)، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران، به سرعت و تنها ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می‌کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می‌شود.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
فلاق

فلاق

پوردستان با تاکید بر این که پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور به عهده نزاجاست‎، گفت: ماموریت دیگر نیروی زمینی ارتش، استقرار سامانه‎های پدافند هوایی در کشور تحت شبکه یکپارچه بوده و اولین ماموریت نزاجا نیز مراقبت از مرزهاست که در این خصوص حفاظت از مرزهای غربی بر عهده نیروی زمینی ارتش قرار دارد.

ادامه مطلب...
موافقین ۲ مخالفین ۰
بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا

بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا

بِل اِی‌اِچ-۱جی / تی معروف به سی کبرا (به انگلیسی: Bell AH-1J/T Super Cobra) و بِل اِی‌اِچ-۱دبلیو معروف به سوپر کبرا (به انگلیسی: Bell AH-1W Super Cobra) و بِل اِی‌اِچ-۱زد معروف به وایپر (به انگلیسی: AH-1Z Viper)مدل های دو موتوره و بهینه سازی شده و پیشرفته تر بالگرد ای اچ-١ ” هیویی کبرا ” هستند.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
ناو یواس‌اس میزوری

ناو یواس‌اس میزوری

یواس‌اس میزوری (به انگلیسی: USS Missouri) با شمارهٔ بدنهٔ BB-63 و معروف به موی توانا (به انگلیسی: Mighty Mo) یا موی بزرگ (به انگلیسی: Big Mo)، یکی از نبردناوهای کلاس آیووای نیروی دریایی ایالات متحده است.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰