۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

افق

افق

رادارهای دریایی به عنوان وسائل ناوبری، تعیین موقعیت شناورها نسبت به خطوط ساحلی و نیز رؤیت کشتی های دیگر به کار گرفته می شوند. در این رادارها امواج با استفاده از خاصیت های فیزیکی خاصی به جای طی مسیر مستقیم، روی سطح منتشر شده و در واقع مسیر انحنای سطح را می پیمایند. به همین دلیل امکان استفاده از آنها در مسافت های خارج از خط دید وجود دارد.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
بصیر

بصیر

ورود فناوری های نوین به بخش های مختلف زندگی بشر یکی از مهمترین تحولات در عصر حاضر به حساب می آید و نیروهای نظامی نیز از دیرباز به عنوان یکی از ارگان های پیشرو در بحث استفاده از این فناوری ها به شمار می آمدند.
در این میان رسته پیاده نظام و سربازها شاید کمترین سهم را در این میان داشته اند. در اکثر اوقات یک سرباز پیاده در بهترین حالت تجهیزات انفرادی مثل سلاح هجومی، اسلحه کمری، کلاهخود و جلیقه ضد گلوله دارد اما همانطور که در بالا اشاره شد فناوری های جدید در این بخش نیز وارد شده اند.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
قایق پرنده باور۲

قایق پرنده باور۲

سرعت قایق پرنده باور ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت تا بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و ارتفاع پروازی معمول آن یک تا ۵ متر و تا سقف چند ده متر عنوان شده است.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰
چشم لیزری

چشم لیزری

مسئله دقت در تیراندازی با سلاح های انفرادی یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و ساخت این خانواده از جنگ افزارها محسوب می شود و از سالها قبل تا به امروز گامهای زیادی برای افزایش دقت سلاح های انفرادی صورت پذیرفته است. یکی از راه ها برای افزایش دقت در تیراندازی، نصب دوربین بر روی سلاح است. دوربین هایی که به شکل معمول از دو عدسی که درون یک محفظه نصب شده تشکیل می شوند و با بزرگ نمایی و نزدیک کردن اهداف امکان شلیک دقیق را فراهم می کنند.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
توفان 3

توفان 3

هر چند ادوات زرهی در مسیر توسعه میزان مقاومت زره‌ها، اغلب یک قدم جلوتر از تسلیحات ضد زره قرار داشته‌اند اما این سلاح‌ها به دلیل هزینه‌های به نسبت کم در چرخه طراحی تا کاربری در کشورهای مختلف دنیا به سرعت متناسب با تهدیدات روز توسعه یافته‌اند.

ادامه مطلب...
موافقین ۰ مخالفین ۰
آرش

آرش

تسلیحات «تک‌تیرانداز» با کالیبر سنگین در میادین نبرد زمینی، سلاحی تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند.
گاهی تنها یک تیر و یا گلوله، سرنوشت میدان جنگ را رقم می‌زند؛ گلوله‌ای سرشار از قدرت، باید آنقدر دقیق به هدف اصابت کند تا پیروزی حاصل شود. در چنین موقعیتی تمامی امیدها را می‌توان به دست تک‌تیراندازها سپرد.

ادامه مطلب...
موافقین ۱ مخالفین ۰